Što je bitno za uspješno učenje?
Muči li se i vaš školarac sa nekim od ovih poteškoća u školi:
Čitanjem, pisanjem i pravopisom?
Pažnjom, fokusom i hiperaktivnošću?
Provodi li sate i sate na domaćim zadaćama?
Školskom tjeskobom?
Izvođenjem ispod očekivane razine?
Kognitivne vještine su temeljne vještine koje mozak koristi kada misli, čita, uči, pamti, razmišlja i obraća pažnju. Radeći zajedno, ove vještine uzimaju dolazne informacije i prenose ih u niz znanja koje se svakodnevno koristi u školi, na poslu i u životu.
Svaka kognitivna vještina igra važnu ulogu u obradi novih informacija. Ako je čak i jedna od ovih vještina slaba, školarac će se naći u mukama u školi. Zapravo, većina borbi za učenje uzrokovana je jednom ili više slabih kognitivnih vještina. Ovakve borbe mogu izgledati kao lijenost ili nedostatak motivacije, ali gotovo nikada nisu. Također ne odlaze s vremenom, zrelošću, boljim učiteljima ili tradicionalnim podučavanjem.
Koje su to kognitivne vještine i kakve probleme uzrokuju ako su slabo razvijene?
PAŽNJA / ODRŽAVANJE
Omogućuje nam da ostanemo usredotočeni i na zadatke tijekom dugog razdoblja.
Uobičajeni problemi kada je ova vještina slaba: Mnogo nedovršenih projekata, skakanje sa zadatka na zadatak.
PAŽNJA / SELEKTIVNA
Omogućuje nam da ostanemo usredotočeni i na zadatak usprkos ometanju nekih vanjskih smetnji/podražaja.
Često je problem kada je ta vještina slaba: Lako se odvlači pažnja sa zadatka.
PAŽNJA / PODIJELJENA
Omogućuje nam pamćenje podataka dok radimo dvije stvari odjednom.
Česti problemi kada je ova vještina slaba: Teško radimo na više zadataka, česte pogreške.
PAMĆENJE / DUGOROČNO
Omogućuje nam prisjećanje podataka pohranjenih u prošlosti.
Uobičajeni problemi kada je ta vještina slaba: zaboravljamo imena, loši rezultati na testovima, zaboravljamo stvari koje smo nekada znali.
PAMĆENJE / RADNO
Omogućuje nam da se zaustavimo na informacijama dok ih koristimo.
Česti problemi kad je ta vještina slaba: Ponovno čitanje uputa usred projekta, poteškoće u slijeđenju uputa s više koraka, zaboravljanje onoga što je upravo rečeno u razgovoru.
LOGIKA I RAZUMIJEVANJE
Omogućuje nam rasuđivanje, oblikovanje ideja i rješavanje problema.
Česti problemi kada je ta vještina slaba: Često postavljanje pitanja „Što ću sljedeće?“ Ili kažemo „Ne razumijem ovo“, problemi sa matematikom.
SLUŠNA OBRADA
Omogućuje analizu, kombiniranje i segmentiranje zvukova.
Problemi kada je ova vještina slaba: poteškoće sa učenjem čitanja, tečnim čitanjem ili razumijevanjem čitanja.
VIZUALNA OBRADA
Omogućuje nam razmišljanje o vizualnim slikama.
Uobičajeni problemi kada je ova vještina slaba: poteškoće u: razumijevanju onog što smo upravo pročitali, pamćenje onoga što smo pročitali, slijeđenju uputa, čitanju karti, problemi s tekstualnim matematičkim zadacima.
BRZINA OBRADE
Omogućuje nam brzo i točno obavljanje zadataka.
Česti problemi kada je ta vještina slaba: Većina zadataka je teža. Dugo traje dovršavanje zadataka u školi i domaćih zadaća, često posljednji u grupi koji je nešto završio.
Hoće li vježbanje kognitivnih vještina pomoći mojem školarcu?
Učenje kognitivnih vještina podrazumijeva vježbanje mozga da brže razmišlja i lakše uči. Aktivnosti pokreta i vizualnih vještina integriraju osjetila, poboljšavaju kontrolu tijela i pažnje, prostornu orijentaciju i organizaciju vremena.
Muči li se vaš školarac sa:
Disleksijom
Poteškoćama u matematici i / ili čitanju
Pamćenjem školskog gradiva
Nerazumijevanjem pročitanoga
Lošom organizacijom vremena i prostora
ADD / ADHD
Različiti učenici imaju različite potrebe, te je svaki učenik individualan. Zato koristimo tehnike i strategije prilagođene potrebama pojedinog djeteta u individualnom radu, jedan na jedan.
www.malivrtuljak.hr
info@malivrtuljak.hr
Upišite se na naš newsletter kako biste redovito primali naše obavijesti i edukativne materijale!